Gedeeltelijke prothese Tandarts Sneek

Wortelkanaal behandeling kosten

Een wortelkanaal behandeling wordt uitgevoerd wanneer uw tandvlees ontstoken is. Tanden en kiezen bestaan uit een kroon en één of meerdere wortels. De kroon is het deel dat u ziet en de wortels zitten onder uw tandvlees in de kaak verankerd. In iedere wortel zit een wortelkanaal bestaande uit zenuwvezels en kleine bloedvaten. Als het weefsel ontstoken is of ontstoken is geweest, wordt een wortelkanaal behandeling uitgevoerd. De wortelkanaal behandeling kosten verschillen per persoon. Het kan zijn dat er meerdere kanalen zijn ontstoken waardoor de behandeling niet in één keer uitgevoerd kan worden en u terug moet komen.

Waardoor ontstaat ontstoken tandweefsel?

Ontstoken tandvlees kan ontstaan door tandbederf of een lekkende vulling. Bacteriën zijn meestal de veroorzakers van de tandvlees ontsteking. Het is van belang om een behandeling uit te voeren wanneer uw tandvlees ontstoken is. Het kan voorkomen dat door de ontsteking het kaakbot wordt afgebroken. Hierdoor ontstaat er in uw gebit ruimten en kunnen uw tanden en kiezen los komen te staan van het tandvlees. Een globaal overzicht van de wortelkanaal behandeling kosten kunt u hier vinden. Houdt er rekening mee dat de wortelkanaal behandeling kosten per kliniek kunnen verschillen.

Interesse in een behandeling?

Heeft u interesse in een behandeling en wilt u meer weten over de kosten voor een wortelkanaal behandeling? Bel dan naar Kliniek Tandheelkunde Sneek 0515 430 840 of neemt online contact met ons op! Ons team staat graag voor u klaar.