Paradontologie Kliniek Tandheelkunde Sneek

Tandvleesontsteking

Heeft u last van bloedend, rood of gezwollen tandvlees? Dan heeft u waarschijnlijk te maken met een tandvleesontsteking. Uw tandvlees kan overal in uw gebit ontstoken zijn, maar een plaatselijke tandvleesontsteking kan ook voorkomen. Een plaatselijke tandvleesontsteking kan voorkomen tussen twee tanden of kiezen. Een tandvleesontsteking gaat soms samen met een vieze smaak in de mond of met een slechte adem. Het doet zelden pijn, maar het tandvlees kan wel gevoelig zijn wanneer u het aanraakt. Dit merkt u snel bij uw dagelijkse gebitsverzorging. Het kan ook voorkomen dat er niets te zien is bij een tandvleesontsteking. Gelukkig kunnen wij bij Kliniek Tandheelkunde Sneek de ontsteking snel vaststellen. Tijdige behandeling van een tandvleesontsteking, kan uw tanden en kiezen behouden.

Behandeling van een tandvleesontsteking

Met een goede mondhygiëne houdt u uw tanden, kiezen en tandvlees gezond. Met een goede dagelijkse gebitsverzorging verwijdert u namelijk tandplak van uw tanden en kiezen op de plaatsen waar u zelf met de tandenborstel, tandenstokers, ragers of flossdraad bij kunt. Tandsteen kunt u niet zelf wegpoetsen en wordt door de behandelende tandarts of mondhygiënist weggehaald tijdens de gebitsreiniging. De dagelijkse verzorging van uw gebit en de periodieke controles bij Kliniek Tandheelkunde Sneek kunnen ervoor zorgen dat de ontsteking verdwijnt en gezond tandvlees zich weer kan hechten aan de tanden en kiezen. Wie dagelijks alle tandplak verwijdert, voorkomt nieuwe ontstekingen.

Een afspraak voor een gebitscontrole?

Met onze kennis, ervaring en professionele werkwijze zorgen wij voor uitstekende gebitsreinigingen. Heeft u interesse in een gebitsreiniging? Neem vandaag nog contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek of schrijf u in. Wij helpen u graag!