Behandelplan Kliniek Tandheelkunde Sneek

Tandsteen verwijderen voor een gezond gebit

Als speeksel, voedsel en vloeistoffen samenkomen, kunnen ze bacteriële afzettingen produceren, die zich samenhopen op de plek waar de tanden grenzen aan het tandvlees, tandplak. Tandplak bevat bacteriën die zuren produceren die je tandglazuur aantasten en je tandvlees kunnen beschadigen. Wanneer de tandplak niet weggepoetst wordt en zich gaat verkalken en mineraliseren ontstaat er tandsteen. Tandsteen is meestal zichtbaar als een gele of bruine kleur op de tanden.

Tandsteen verwijderen is zeer belangrijk omdat het tandsteen zich onder het tandvlees kan nestelen met ernstige ontstekingen tot gevolg. Tandsteen verwijderen is een kleine ingreep en wordt bij ons in de kliniek uitgevoerd.

Tandsteen verwijderen door onze mondhygiëniste

Tandsteen verwijderen wordt bij ons door de mondhygiëniste uitgevoerd. Onze mondhygiënistes zijn getraind in tandsteen verwijderen en voeren deze behandeling snel en eenvoudig uit zonder dat u hier pijn bij ondervindt. Na het tandsteen verwijderen worden vaak uw tanden nog gepolijst. Hierna voelen uw tanden en kiezen weer lekker glad  en schoon aan.

Tandsteen verwijderen bij Kliniek Tandheelkunde Sneek?

De ene persoon heeft meer last van tandsteen dan de andere persoon. Dit is te verklaren door verschillende factoren zoals:

• de eigen mondverzorging
  • zuurgraad van het speeksel
  • het ene gebit is makkelijker te reinigen dan het andere gebit
  • tanden en kiezen kunnen van zichzelf ruwer zijn of scheef staan
  • rokers hebben meer kans op tandsteen

Kliniek Tandheelkunde Sneek gaat zorgvuldig te werk om uw tandsteen te verwijderen. Wilt u uw tandsteen laten verwijderen? Neem contact met ons op en maak een afspraak met onze mondhygiëniste, wij helpen u graag!