Angst voor de tandarts | Tandarts Sneek
Wij bieden de uitkomst tegen
angst voor de tandarts

Tandarts verdoving

Een tandarts behandeling kan soms pijnlijk zijn, in de meeste gevallen zal de tandarts dan voorstellen om de behandeling middels een tandarts verdoving uit te voeren. De tandarts verdoving bestaat uit een klein prikje, waarna je meestal geen pijn meer voelt. Het kan zijn dat u na uitvoeren van de tandarts verdoving toch nog pijn voelt. Wanneer dit het geval is kan de tandarts extra verdoven. Wanneer de verdoving in werking treedt voelt de wang en/of lip vaak dik aan. U kunt dan het gevoel krijgen dat u moeilijker kunt praten en eten of drinken. Na één of enkele uren is de verdoving uitgewerkt en kunt u weer rustig gaan eten en drinken. Wacht wel met het nuttigen van eten totdat de verdoving helemaal is uitgewerkt anders kan het zijn dat u op uw lip of wang bijt.

Tandarts verdoving bij behandelingen

Voor sommige tandheelkundige behandelingen is een tandarts verdoving noodzakelijk. De tandarts verdoving is plaatselijk en wordt toegepast bij verschillende behandelingen zoals:

Wanneer u zeer gevoelige tanden heeft is het fijn om de behandelingen onder een tandarts verdoving uit te voeren. U kunt dit aan uw behandelende tandarts vragen.

Een behandeling bij Kliniek Tandheelkunde Sneek

Bent u verhuist en opzoek naar een nieuwe tandarts of wilt u over naar een andere Kliniek? Neem dan contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek. Met onze kennis, ervaring en professionele werkwijze staan onze medewerkers graag voor u klaar.