Spoedgeval Kliniek Tandheelkunde Sneek

Het kan zomaar gebeuren: u struikelt 's avonds en verliest daarbij een tand. Plotseling acute kiespijn, of is de holte van een pas getrokken kies plotseling gaan ontsteken en bloeden. Voor tandheelkundige spoedgevallen kunt u bij Kliniek Tandheelkunde Sneek terecht. Kliniek Tandheelkunde Sneek is te bereiken op het spoednummer 0515-430840. Via onze telefoniste hoort u wie de dienstdoende tandarts van Kliniek Tandheelkunde Sneek is. Spoedgevallen zijn klachten waarvan de behandeling redelijkerwijs niet tot de volgende dag of tot na het weekend uitgesteld kan worden.

Spoedgevallen die wij behandelen

De spoeddienst is bedoeld voor ernstige pijnklachten in de avond-, nacht- en weekenduren. Tijdens onze spoeddiensten kunt u bij ons terecht voor de volgende spoedgevallen:

• onhoudbare, acute kiespijn
  • een afgebroken of in zijn geheel uitgevallen tand door een ongeval. Bij een uitgevallen tand is het belangrijk dat u zich zo snel mogelijk laat behandelen om de tand weer terug te kunnen plaatsen.
  • Na tandheelkundige ingrepen, zoals het trekken van een kies of een tandvleesoperatie, kan mogelijk een nabloeding optreden.

Hoe te handelen bij een in zijn geheel uitgevallen tand?

Het advies is om een tand of kies die in zijn geheel is uitgevallen te bewaren in een glas melk of in uw mond direct onder uw tong.  Deze handeling zorgt er namelijk voor dat de tand minder snel afsterft en teruggeplaatst kan worden in de kaak. Wanneer u zich direct na het ongeval meldt bij Kliniek Tandheelkunde Sneek kunnen wij de tand mogelijk terugplaatsen. Wanneer de tand door omstandigheden niet meer teruggeplaatst kan worden adviseren wij u over een passende oplossing.

Overige klachten

Alle klachten aan uw gebit zijn vervelend maar niet alle klachten vallen onder spoedgevallen. Overige klachten als tand(vlees)klachten, uitgevallen vullingen, losse (nood-)kronen of -bruggen worden niet gezien als spoedgevallen. Met deze klachten kunt u zich de eerstvolgende werkdag bij ons melden.

Spoedgeval?

Voor spoedgevallen kunt u ons bereiken op: 0515-430 840. Ons ervaren team van tandartsen, implantologen en mondhygiënisten staan voor u klaar en helpen u graag