Paradontologie Kliniek Tandheelkunde Sneek

Ontstoken tandvlees

Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Gezond tandvlees is roze, ligt strak om tanden en kiezen en bloedt niet als u eet of uw tanden poetst. Uw tandvlees vormt het fundament van uw tanden en kiezen. Heeft u last van rood en gezwollen tandvlees en bloedt het tandvlees vaak tijdens het poetsen?  Dan heeft u waarschijnlijk last van ontstoken tandvlees. Ontstoken tandvlees gaat vaak samen met een slechte adem en een vieze smaak in de mond.

De oorzaak van ontstoken tandvlees

Hoe weet u nu wat de oorzaak is van ontstoken tandvlees? Ontstoken tandvlees wordt veroorzaakt door tandplak op de overgang van uw tandvlees naar uw tand of kies. De bacteriën die door de tandplak tussen uw tanden en kiezen komen zorgen ervoor dat uw tandvlees ontstoken raakt. De tandplak kan zich gaan verkalken en ontwikkelen tot tandsteen. Aan tandsteen  hecht zich gemakkelijk en snel weer nieuwe tandplak waardoor uw tandvlees steeds meer ontstoken raakt. Het is lastig om zelf de tandplak op uw tanden en kiezen te zien. Tijdens de periodieke controle bij Kliniek Tandheelkunde Sneek kan de behandelende tandarts of mondhygiëniste gemakkelijk constateren of u ontstoken tandvlees heeft en kan de tandplak gemakkelijk worden verwijderd.

Ontstoken tandvlees voorkomen

Met goede mondhygiëne verwijdert u dagelijks alle tandplak van uw tanden en kiezen. Tandplak verwijderen lukt niet alleen met 2 keer per dag 2 minuten poetsen met een fluoridetandpasta. Reinig daarom dagelijks de ruimten tussen uw tanden en kiezen met tandenstokers, ragers of flossdraad. Want wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van een mooie lach.

Interesse in een behandeling?

Kliniek Tandheelkunde Sneek kan uw gebit behandelen, verbeteren en verzorgen. Heeft u Interesse in een behandeling bij ons? Neem vandaag nog contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek of schrijf u online in. Ons team staat graag voor u klaar.