Mondzorgkoepels: tandartsen kunnen weer open op 20 april

U heeft het vast gelezen in de kranten, onze koepelorganisatie KNMT heeft aangeven dat tandartsen en mondhygiënisten de reguliere behandelingen gaan hervatten op 20 april. Kliniek Tandheelkunde Sneek vindt het ook erg belangrijk dat we de reguliere zorg voor uw gebit weer kunnen oppakken, met inachtneming van ieders gezondheid. Tandarts implantoloog Frank Post: “De mondgezondheid is erg belangrijk, ik vraag daar regelmatig aandacht voor in mijn columns. Als de mond gezond is, dan is de weerstand beter en krijgen virussen en bacteriën minder kans. Het is juist nu belangrijk dat wij onze patiënten weer kunnen helpen, ook voor normale behandelingen”.

Kliniek Tandheelkunde Sneek is ISO-gecertificeerd en er wordt gewerkt volgens zorgvuldige protocollen. Sinds het COVID-19 virus hebben wij onze aanpak nog verder aangescherpt. Zo werkten wij altijd al met beschermbrillen en mondkapjes, maar gebruiken we nu ook schermen over het gezicht om besmettingsrisico’s tot het minimum te beperken. Bovendien vragen we u als patiënt of u en uw gezinsleden/huisgenoten gezond zijn, niet verkouden, niet hoesten, niet niesen, geen keelpijn en geen koorts hebben. En als u zich niet goed voelt, vragen wij u dit vooraf te melden zodat wij een afspraak kunnen plannen op een ander tijdstip. Ook is de wachtkamer aangepast zodat we ook hier de 1,5 meter kunnen garanderen. Zo beschermen wij maximaal uw en onze gezondheid.

De afgelopen weken hebben wij ons terdege voorbereid op het hervatten van onze praktijk. Naast onze eigen maatregelen, is het desinfecteren van uw handen verplicht bij binnenkomst. Wij vragen aan u als patiënt alleen en om precies op tijd te komen, zodat de afstand bewaard kan blijven. Zo zijn wij er klaar voor om de reguliere behandelingen te hervatten.

Wij nemen onze verantwoordelijkheid en volgen minimaal de voorschriften van het RIVM.

Volg onze berichten voor de laatste informatie.

In deze uitzonderlijke tijd danken wij u bij voorbaat voor uw begrip.

Drs. Frank Post - Tandarts - Implantoloog

Kliniek Tandheelkunde Sneek