Behandelplan Kliniek Tandheelkunde Sneek

Mondzorg, de beste zorg voor uw gebit

Uw gebit verdient toch ook de beste mondzorg? Mondzorg omvat de dagelijkse handelingen om uw mond gezond te houden, zoals poetsen van het gebit en tandvlees met tandpasta en het reinigen van de mondholte. Mondzorg omvat de gezondheid van de gehele mond. Uw gebit verdient optimale zorg om gaatjes, ontstekingen en tandvleesaandoeningen te voorkomen. Preventie is immers beter dan genezen.

Mondzorg en uw gezondheid

Met de juiste mondzorg verwijdert u dagelijks alle tandplak van uw tanden en kiezen. Goede mondzorg is belangrijk voor het voorkomen van verschillende aandoeningen. Bacteriën die via de mond in de bloedbaan terechtkomen, kunnen ziektes zoals hart- en vaatziekten veroorzaken. Ook andersom kunnen ziektes problemen veroorzaken in uw mond. Naast de periodieke controle van uw gebit is het onderhouden van uw gebit thuis zeer belangrijk. En natuurlijk draagt een optimale levensstijl bij aan uw gezondheid en een gezonde mond.

Hoe houdt u uw mond gezond?

Voor goede mondzorg is poetsen niet altijd voldoende! Goede mondzorg begint bij u thuis en wordt aangevuld met tandarts behandelingen. Hieronder een aantal tips om uw mond gezond te houden:

• poets 2x per dag 2 minuten
  • eet en drink gezond
  • niet te veel zoet en goed poetsen na snoep
  • elk half jaar een periodieke controle
  • regelmatig naar de mondhygiënist voor een professionele gebitsreiniging

Onderhoudt u uw mond goed?

Wilt u weten of u uw mond goed onderhoudt of heeft u mondklachten? Neem dan vandaag nog contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek voor meer informatie of maak online een afspraak.