Esthetische tandheelkunde
Een mooie lach is het
visitekaartje van uw gezicht

Mondverzorging voor een stralend gebit

Om uw stralende gebit te behouden, is een goede mondverzorging erg belangrijk. Mondverzorging omvat alle dagelijkse handelingen die u uitvoert om uw gebit gezond te houden, zoals tandenpoetsen en het flossen van uw gebit. Uw gebit heeft een goede verzorging nodig van de mondhygiënist om gaatjes, ontstekingen en tandvleesaandoeningen te voorkomen.

Een gezonde mond met mondverzorging

Een goede mondverzorging is belangrijk voor het voorkomen van verschillende aandoeningen aan uw gebit. Bacteriën die via de mond in de bloedbaan terechtkomen, kunnen zelfs ziektes zoals hart- en vaatziekten veroorzaken. Een goede mondverzorging is dus erg belangrijk. Met de juiste mondverzorging verwijdert u dagelijks alle tandplak van uw tanden en kiezen en voorkomt u gaatjes, ontstekingen en tandvleesaandoeningen.

Verzorging van uw gebit

Het poetsen van uw tanden is niet altijd voldoende voor een goede mondverzorging. Een goede mondverzorging begint bij u thuis en daarnaast is het belangrijk om, behalve voor periodieke controles, ook voor professionele gebitsreiniging, naar de tandarts te gaan. Ook draagt een gezonde levensstijl bij aan een gezond gebit.

Tips voor een goede mondverzorging:

• Poets 2 keer per dag 2 minuten
  • Gebruik flosdraad, tandenstokers of ragers voor het reinigen tussen uw tanden
  • Eet en drink gezond
  • Eet en drink niet meer dan 7 momenten per dag
  • Eet niet te veel zoetigheid
  • Poets goed na snoep
  • Elk half jaar een periodieke controle
  • Regelmatig naar de mondhygiënist voor een uitgebreide gebitsreiniging

Kenmerken goede mondverzorging

Aan de volgende aspecten kunt u controleren of uw mond gezond is:

• De mond ziet er gezond uit
  • De kleur is normaal roze
  • Er zijn geen verwondingen, letsel of bloedingen
  • Het slijmvlies is vochtig
  • Er is geen sprake van infecties
  • U ervaart geen ongemak met betrekking tot de mond

Weten of uw gebit gezond is?

Wilt u weten of uw mondverzorging voldoende is? Neem contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek. U kunt bij ons een afspraak maken voor een periodieke controle of voor een bezoek aan onze mondhygiëniste. Onze medewerkers staan graag voor u klaar.