Mondhygieniste Kliniek Tandheelkunde Sneek

De mondhygiënist

Voor goede mondzorg is poetsen niet altijd voldoende! Onze mondhygiënist richt zich op preventie en mondverzorging om tandbederf en tandvleesaandoeningen, zoals een tandvlees ontsteking te voorkomen. De professionele gebitsreiniging door onze mondhygiënist uit Sneek zorgt voor dat extra beetje voor uw gebit. Het team voert gebitsreinigingen uit om uw gebit extra aandacht te geven en weer te laten stralen. Wanneer uw gebit snel tandsteen produceert, dan voorkomt de mondhygiënist dat er gaatjes kunnen ontstaan door de tandsteen te verwijderen. Onze mondhygiënist maakt deel uit van het tandheelkundig team.

Wat doet de mondhygiënist?

Onze mondhygiënist richt zich op preventie en mondverzorging, om zo tandbederf en tandvleesaandoeningen te voorkomen én te bestrijden. De mondhygiënist geeft ook advies en voorlichting over het voorkomen van gaatjes, tandvleesaandoeningen en voedingsgewoonten voor een gezond gebit.

Werkzaamheden van de mondhygiënist zijn onder meer:

Periodieke gebitsreiniging door onze mondhygiënist

Kliniek Tandheelkunde Sneek adviseert periodieke professionele gebitsreiniging door onze mondhygiënist, ondanks dat u uw gebit thuis goed verzorgt. Een gebitsreiniging is namelijk een goede aanvulling op uw mondzorg thuis om de conditie van uw gebit op peil te houden.  Alles voor het belang van een mooi gebit.

Gediplomeerde mondhygiënist

De gediplomeerde mondhygiënist van Kliniek Tandheelkunde Sneek voert preventieve behandelingen uit. Ook worden beginnende tandvleesaandoeningen behandelt door onze mondhygiënist. Zo houdt u uw mooie lach als visitekaartje van uw gezicht en krijgt uw gebit de zorg die het verdient.

Zonder doorverwijzing

Voor het maken van een afspraak met onze mondhygiënist heeft u geen verwijzing nodig. Iedere patiënt kan op eigen initiatief een afspraak maken. Het kan ook voorkomen dat onze tandartsen adviseren een afspraak te maken.

Afspraak maken met de mondhygiënist?

Wilt u ook een afspraak maken bij onze mondhygiënist? Met onze kennis, ervaring en preventieve werkwijze krijgt uw gebit de juiste aandacht. Neem vandaag nog contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek om een afspraak in te plannen met één van onze mondhygiënisten. Wij zijn de tandartspraktijk in Friesland.