Mondhygieniste Kliniek Tandheelkunde Sneek

De mondhygiënist

Een goede mondzorg bestaat niet alleen maar uit frequent poetsen. Onze mondhygiënist richt zich op preventie en specifieke mondverzorging om tandbederf en tandvleesaandoeningen, zoals een tandvlees ontsteking, te voorkomen. Onze mondhygiënist zorgt, dankzij professionele gebitsreiniging, voor dat extra beetje voor uw gebit. Het team voert gebitsreinigingen uit om uw gebit extra aandacht te geven en weer te laten stralen. Wanneer uw gebit snel tandsteen produceert, verwijdert de mondhygiënist dit zodat er geen gaatjes kunnen ontstaan. Onze mondhygiënist maakt deel uit van het tandheelkundig team.

Wat doet de mondhygiënist?

Onze mondhygiënist richt zich op preventie en mondverzorging, om zo tandbederf en tandvleesaandoeningen te voorkomen én te bestrijden. De mondhygiënist geeft ook advies en voorlichting over het voorkomen van gaatjes, tandvleesaandoeningen en voedingsgewoonten voor een gezond gebit.

Werkzaamheden van de mondhygiënist zijn onder meer:

Periodieke gebitsreiniging door onze mondhygiënist

Kliniek Tandheelkunde Sneek adviseert periodieke professionele gebitsreiniging door onze mondhygiënist, ondanks dat u uw gebit thuis goed verzorgt. Een professionele gebitsreiniging is namelijk een onmisbare aanvulling op uw mondzorg thuis, het houdt de conditie van uw gebit op peil. Bij Kliniek Tandheelkunde Sneek staat het belang van een mooi en gezond gebit hoog in het vaandel!

Gediplomeerde mondhygiënist

De gediplomeerde mondhygiënist van Kliniek Tandheelkunde Sneek voert niet alleen preventieve behandelingen uit, maar behandelt ook beginnende tandvleesaandoeningen. Bij ons krijgt uw gebit de zorg die het verdient, uw lach is namelijk het visitekaartje van uw gezicht!

Zonder doorverwijzing naar de mondhygiënist

Voor het maken van een afspraak met onze mondhygiënist heeft u geen verwijzing nodig, iedere patiënt kan op eigen initiatief een afspraak maken. Ook kan de tandarts, na een periodieke controle of aan de hand van de gebitsanalyse, adviseren een afspraak met de mondhygiënist te maken.

Maak een afspraak met de mondhygiënist

Met onze kennis, ervaring en preventieve werkwijze krijgt uw gebit de juiste aandacht. Wilt u ook een afspraak maken bij onze mondhygiënist? Neem vandaag nog contact op met Kliniek Tandheelkunde Sneek om een afspraak in te plannen met één van onze mondhygiënisten. Wij zijn dé tandartspraktijk in Friesland.