Klachtenregeling Kliniek Tandheelkunde Sneek
Maak een afspraak
0515 430 840
Neem contact op

Klachtenregeling Kliniek Tandheelkunde Sneek

Bij Kliniek Tandheelkunde Sneek doen er alles aan om u tevreden te stellen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. In dat geval horen wij dat natuurlijk graag van u, zodat wij dit samen met u kunnen oplossen en daarmee onze algehele dienstverlening kunnen verbeteren. Wij leggen u uit wat u kunt doen wanneer u een klacht heeft.

 

Praat met uw behandelende tandarts

U kunt allereerst met uw behandelende tandarts in gesprek gaan. Geef specifiek aan wat de reden van uw klacht is. Wij willen graag samen met u zoeken naar de juiste oplossing. De behandelend tandarts kan u in het gesprek uitleggen waarom er op een bepaalde manier is gehandeld. En u kunt aangeven wat u niet prettig heeft ervaren. Mocht u tijdens het gesprek met de behandelend tandarts niet tot een gewenst resultaat komen, dan kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP).  

  

Tandheelkundig Informatie Punt

Komt u er niet uit met uw behandeld tandarts? TIP kan u adviseren over een klachtenregeling bij uw tandarts. De TIP-medewerker kan met u meedenken wanneer u ontevreden bent over uw tandarts of tandartspraktijk. U kunt het TIP bereiken via www.allesoverhetgebit.nl waar u met behulp van een contactformulier vragen kunt stellen aan het informatiepunt.

 

KNMT-klachtenregeling

Komt u zowel met uw behandelend tandarts als de TIP-medewerker niet tot een gewenste oplossing? Neem dan contact op met de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Het is mogelijk om online een aanvraag voor klachtbemiddeling bij de KNMT-klachtenservice in te dienen. Nadat u de klachtbemiddeling heeft aangevraagd, neemt een klachtenfunctionaris contact met zowel u als uw behandelend tandarts op.

 

Als uw ingediende klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht nog laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een definitieve uitspraak over uw klacht. Aan de bemiddeling en klachtbehandeling zijn geen kosten verbonden.

 

Niet nagekomen afspraken

Helaas komt het voor dat u uw gemaakte afspraak niet kunt nakomen. Dit kan diverse oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld onverwacht oponthoud. Wanneer u, zonder afbericht, niet komt opdagen bij een afspraak brengt Kliniek Tandheelkunde Sneek de ‘niet nagekomen afspraak’ in rekening. Op de website van www.nietnagekomenafspraak.nl kunt u meer informatie vinden over de kosten wanneer u niet op komt dagen bij uw tandartsafspraak en de regeling.

 

Tandarts tarieven  

Heeft u vragen over de tarieven? Kijk hier voor meer informatie over de kosten van verschillende behandelingen.