Facings Kliniek Tandheelkunde Sneek
maak een afspraak

Kies trekken bij Kliniek Tandheelkunde Sneek

Een kies trekken wordt vaak uitgevoerd als de kies niet meer behouden kan worden. Het trekken van de kies is de oplossing als de kies is aangetast door tandbederf of tandvleesontsteking waarna geen behandeling meer mogelijk is. Het trekken van een kies kan ook uitgevoerd worden als er meer ruimte in het gebit moet komen. Na het trekken van een kies ontstaat er een lege plek in uw gebit. Om te voorkomen dat uw andere tanden en kiezen zich gaan verplaatsen is het van belang uw lege plek op te vullen met bijvoorbeeld een brug of implantaten.

Kies trekken onder verdoving

Een kies trekken gebeurt bij Kliniek Tandheelkunde vrijwel altijd met een plaatselijke verdoving of het toedienen van sedatie, een lichte verdoving. Wanneer de behandeling plaatsvindt onder sedatie, bent u volledig bij bewustzijn. Als de verdoving is toegediend, wordt het tandvlees rondom de kies los gemaakt om beweging in de kies te krijgen. Hierna zal de kies worden getrokken. De verdoving zal na één tot vier uur uitgewerkt raken. Het is normaal dat u hierna pijn ervaart. Deze pijn kunt u verhelpen door het nemen van pijnstillers. Let wel op dat het nemen van aspirines bloedstolling tegen gaat waardoor de wond in uw mond langer openblijft. Het is mogelijk dat u na de behandeling lichte koorts krijgt door de open wond. Daarnaast kan uw wang opzwellen. Deze zwelling kunt u tegengaan door het gezicht te koelen.

Meer informatie over een kies trekken?

Heeft u last van uw kiezen en wilt u graag meer informatie over de behandeling voor het trekken van uw kies? Of heeft u een ontstoken kies die getrokken moet worden? Neem dan contact met ons op. Onze medewerkers staan graag voor u klaar.